Ondanks dat het gebouw al uit 1948 dateerd is de werkplaats helemaal bij de tijd met betrekking tot alle eisen die er aan een modern autobedrijf gesteld worden.
Alle afvalstoffen worden gescheiden afgeleverd aan de diverse verwerkers. Dit gebeurt trouwens niet alleen met de verplichte chemische afvalstromen, maar ook met zaken als oud ijzer en oud papier. Met het oude papier spekken de plaatselijke verenigingen de clubkas.
Naast de twee hefbruggen heb ik de beschikking over banden de- en monteer apparatuur, balanceermachine en nog uit het smederij tijdperk overgebleven een kolomboormachine en een slijpsteen.Deze doen ook heden ten dage nog regelmatig dienst.
Voor de uitvoering van de APK keuringen beschik ik over een 4 gas tester voor het meten van de uitstoot van benzine en LPG motoren.Voor de dieselmotoren beschik ik over een roetmeter. Met name de 4 gas tester doet overigen ook dienst als diagnose apparaat tijdens het oplossen van storingen in motormanagement systemen.
Voor storing diagnose heb ik verder nog de beschikking over een aantal uitleesapparaten waarmee we de zelfdiagnose geheugen’s van praktisch alle merken en type’s auto’s kunnen uitlezen.
De apparatuur is van het handheld type zodat we bij, altijd lastige, af en toe voorkomende storingen ook in staat zijn om te gaan proefrijden met aangesloten apparatuur. Tijdens deze proefrit kunnen we dan allerlei data aflezen om zo de storing te localiseren. Na het localiseren van een storing is het vaak nog nodig om met de scope een meting op een verdacht component te doen en daarvoor heb ik een twee kanaals labscope tot mijn beschikking
Als er is vastgesteld wat er aan een auto moet gebeuren kan ik middels het intoetsen van het kenteken in een database snel en trefzeker de benodigde onderdelen selecteren en via internet bestellen.
Deze onderdelen worden tot wel 5 keer per dag bezorgd zodat wij u zo snel mogelijk weer op weg kunnen helpen.
De onderdelen die ik monteer zijn merk origineel of van een gelijkwaardig huismerk.
Met betrekking tot origineel wi ik nog opmerken dat ook autofabrikanten vrijwel geen onderdeel meer zelf maken, maar inkopen van dezelfde fabrikanten welke onder eigen naam via het vrije kanaal aan mij leveren.
Omdat kwalititeit hoog in het vaandel staat bij mij ben ik aangesloten bij het Turbo-Partner concept. Hoewel een turbo geen onderdeel is wat vaak vervangen moet worden en het op zich ook niet een moeilijk te vervangen onderdeel is kan de juiste diagnose van de oorzaak van het falen van de turbo soms wel moeilijk zijn en dan is het handig om een deskundige helpdesk achter de hand te hebben. Door het gebruik maken hiervan en het volgen van de richtlijnen voor montage geven wij 2 jaar garantie op een turbo.